kevyt vegaani

Kun et halua syödä eläinperäistä ruokaa, mutta et voi syödä herkkuja.

Salaattiruokavalio jatkuu

Salaatissa ainakin edamame-papuja, soijapavun ituja, avokadoa, punamangoldia, porkkanaa ja rucolaa.

Salaatissa ainakin edamame-papuja, soijapavun ituja, avokadoa, punamangoldia, porkkanaa ja rucolaa.

Olen jatkanut salaattiruokavaliolla, josta kuukausi sitten mainitsin. Ehkä viitisen kiloa on kahdessa kuukaudessa karissut. Tämä on onnistunut aiempia yrityksiä paremmin siksi, että minulle on helpompaa  eliminoida joitain ruokia kokonaan, kuin että yrittäisin syödä niitä kohtuudella. Minä en ole syönyt herkkuja, leipää enkä oikein muitakaan viljatuotteita, enkä ole käyttänyt suolaa tai einesruokia. Lähinnä vaan salaatteja ja hedelmiä olen syönyt. Ja niin sen on jatkuttava niin pitkään kuin elämäntapani ovat nykyiset, eli kun asun Suomessa, käyn töissä jne.

Durian on toiminut superherkkuna. Mikään ei ole maistunut niin hyvälle kuin tämä kermaisen tuntuinen herkku, jota saan ostettua pakasteena esim. Aseanic Tradingista.

Durian on toiminut superherkkuna. Mikään ei ole maistunut niin hyvälle kuin tämä kermaisen tuntuinen herkku, jota saan ostettua pakasteena esim. Aseanic Tradingista.

Helpompaa on ollut, kun verensokerit eivät ole heilahdelleet. Kun olen syönyt salaattia ja pari hedelmää töiden jälkeen, ei tee sitten mieli syödä enää koko ajan. Mieli ei vaella jatkuvasti jääkaapille. Tai ehkä pari viime viikkoa on ollut vähän takapakkia, yhtenä iltana meni neljä mangoa kun ärsytti ja kyllästytti. Mielialasyöjä olen ollut varmaan aina.

Koska en ole syönyt sokeria tai muuta makeaa herkkua, alkoi aika pian banaanit, mangot ja omenat maistua tosi makeilta. Pakastemarjat ovat yleensä mielestäni olleet niin kirpeitä, että niistä täytyy tehdä smoothieta ja laittaa joukkoon banaania ja makeutusta, mutta nyt olen voinut syödä mustikoita ja puolukoita maustamattoman soijajugurtin kanssa eikä välttämättä edes ole tarvinnut lisätä banaania makeutukseksi. Ei-makeat ruoat eivät siis enää maistu niin kirpeiltä.

Jos olen käynyt ravintolassa, olen tilannut thairavintolassa esim. tom yam -keiton tofulla. En ole tilannut rasvaisempaa tom kha -keittoa enkä curryruokia.

Jos olen käynyt ravintolassa, olen tilannut thairavintolassa esim. tom yam -keiton tofulla. En ole tilannut rasvaisempaa tom kha -keittoa enkä curryruokia.

Ihme kyllä eniten kaipaan lattea. Olenkin ryhtynyt sitä kahviloissa juomaan. Suodatinkahvin ryystämiseen yritän silti olla palaamatta. Koirattomaan elämään totutellessani olen viettänyt tuntikausia kahviloissa, kun kotiin ei tarvitse mennä. Usein tulee tilattua sitten myös salaatti, jos vietän kahvilassa koko illan.

En ole aiemminkaan oikein pitänyt kirjaa ruokakuluistani, mutta arvioisin syöneeni nyt kalliimmin kuin aiemmin. Kauppalaskut ovat samaa luokkaa, 40-50 euroa kerralla, mutta nyt olen käynyt siellä parin, kolmen päivän välein. Ennen pystyin viruttamaan kaupassakäyntivälejä syömällä mitä kaapista löytyy, mutta nyt minulla on oltava tuoreita salaatteja ja hedelmiä yltäkylläisesti, jotta viihtyisin kevyessä ruokavaliossani. En ainakaan vielä murehdi kuluja, vaan iloitsen terveemmästä elämästä ja pikkuhiljaa tippuvista kiloista.

Salaatin päällä proteiinina valkosipulin ja inkiväärin kera seesamiöljyssä paistettua tofua.

Salaatin päällä proteiinina valkosipulin ja inkiväärin kera seesamiöljyssä paistettua tofua.

Siitä saa jonkinlaisia fiilareita, kun tietää ettei laita suuhunsa mitään muuta kuin terveelliseksi mieltämiään ruokia, niitä muutamia lattekupillisia lukuunottamatta. Eri ihmiset tietysti pitävät eri ruokia terveellisinä. Minä olen aina pitänyt hedelmiä jumalten ruokana, joita kannattaa vetää niin paljon kuin sielu sietää. Leipä taas ei ole mielestäni parasta ruokaa, varsinkin kun mielestäni sitä ei ole mitään mieltä syödä, jos päälle ei laita margariinia. Esimerkiksi hummuksen syön mieluummin salaatin kera kuin leivän päällä.

Lue myös:
Salaattiruokavaliolla

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

